יום קסום: עיצוב מסיבת נושא, מסיבת קוסמים




א. אני אוהבת לערוך מסיבות יום הולדתב. לאחרונה יצא (לא בכוונה) שהבלוג הזה עוסק בעיקר במסיבות יום הולדתג. השבוע ערכתי מסיבת יום הולדת נוספת, הפעם לבת שלי, כשהנושא היה "קוסמים"


שולחן קוסמים מעוצב



כמו תמיד, גם הפעם החלטתי לקשט את הבית לקראת המסיבה בשיטת ה-DIY, ורתמתי לעניין את בת ה-6 שלי ושתיים מחברותיה לגן.

מה כוללת מסיבת קוסמים? זו השאלה שעמדה לפני. כמובן שפתחתי לשם כך לוח פינטרסט ייעודי, אבל שלא כמו מסיבת "לשבור את הקרח" או "מיקי מאוס", תחום הקוסמות מקיף הרבה דברים וגולש למיליון תחומים לא קשורים. כך למשל, לא  רציתי לקשר את המסיבה ל"הארי פוטר" כי רוב ילדי הגן בכלל לא מכירים אותו, למרות שהוא קוסם מספר 1 וכו' וכו'. החלטתי להתמקד בכמה דברים בסיסיים שמאפיינים קוסמים ולהתקדם משם:
- אקססוריז: כובע קוסמים - מגבעת, שרביט, גלימה, קלפים
- צבעים: בעיקר שחור, אבל גם אדום ווורוד


את הדברים הללו יישמתי בתוך העיצוב:

עיטורים - הכנתי שבלונה של מגבעת ושרביט על בריסטול שחור ונתתי לילדות לגזור ולהדביק ברחבי הבית.

מגבעות או לא להיות

מגבעות ושרביטים מעשה ידינו

ארונות המטבח קיבלו "בוסט" עיצובי לכבוד המסיבה



שרשראות - קניתי חבילת קלפים רגילה (5 ש"ח), ביקשתי מהילדות לחורר בקלפים חורים ולהשחיל אותם על חוטים - וכך יצרנו שרשראות, רק שבמקום דגלים או בלונים שיש בדרך כלל, היו לנו קלפים. אגב, עשינו שתי שרשראות לאורך ועוד כמה לגובה, סתם כדי שיהיה מעניין. אגב (2), לא ויתרנו לגמרי על הבלונים, ותלינו בלונים בצבע שחור ואדום (בלבד) עם נקודות שנשארו לנו ממסיבת מיקי מאוס.

כמה קלפים יש בחבילה? כמה חורים צריך לעשות?

מלכה לב

שרשרת דגלים (קלפים) שמעטרת את הוויטרינה בסלון

שרשראות קצרות יותר אך צמודות אחת לשניה

בלונים בצבעי המסיבה

הזמנות למסיבה - הכנתי הזמנה בפוטושופ, התאמתי אותה כך שתופיע 4 פעמים על דף A4 והדפסתי מספיק עותקים כדי שנוכל לחלק לכל הילדים בגן. ההזמנות הודפסו בכוונה בצבע שחור, עם אלמנטים ריקים, שהילדות ישבו וצבעו להנאתן. אין שתי הזמנות זהות וזה כל היופי. הזמנה אחת כן הודפסה בצבע ובגדול יותר, ואותה תליתי בכניסה לגן.

צובעים את ההזמנות למסיבה (31 הזמנות!)

אין שתי הזמנות זהות בעיצוב

דלת הכניסה - בעיניי דלת הכניסה היא תמיד דבר חשוב שיש לעצב ולקשט לכבוד מסיבה, כי היא מכניסה את כולם למצב הרוח הנכון. לכן, הכנתי מגבעת שחורה שמתוכה בצבצו אזני ארנב בצבע ורוד. כך שאף אחד לא יכל לפספס את נושא המסיבה.


מסגרת למזכרת - גם זה משהו שאני "רצה" איתו כבר כמה שנים, מאז שראיתי את זה בחתונה כלשהי. אני מכינה מסגרת תמונה מפוליגל שחור ומעצבת את המסגרת עם אלמנטים שקשורים לנושא, כולל של מי המסיבה ומתי היא מתקיימת - המזכרת הכי טובה מכל אירוע. חבל שלא שכללתי את זה עדיין להדפסת תמונות או מגנטים לבאי המסיבה (עניין כספי בעיקר).



עיצוב שולחן - נהוג לאחרונה לעצב את השולחנות בצורה מאוד דומה, ורק להחליף את נושא העיצוב. אבל דווקא לזה אני לא מתחברת, כאן אני מפעילה דמיון וזורמת עם מה שבא לי ומה שאני מוצאת בחנויות. שולחן הקוסמים עוטר במפה שחורה, עם כלים בצבעים שחור וורוד. הכוסות היו עם כוכבים לבנים, המפיות עם נקודות לבנות והקשים השחורים התעקמו בכוונה לכל מיני כיוונים (ד"ש לעלי-אקספרס).

הקוסם אופיר "מהקסם של אופיר" שהגיע לבדר את הילדים, ביקש ממני מראש שלא להגיש ממתקים לפני המסיבה וגם לא תוך כדי המופע, זאת כדי שהילדים לא יהיו "מתודלקים" בסוכר וגם לא תהיה טיילת מתמדת לשולחן. מסתבר, שזה היה רעיון גאוני והילדים היו הרבה יותר רגועים וקשובים. מה שכן, לא ויתרתי על השולחן המעוצב, אבל רוב הזמן הוא היה נטול ממתקים או כיבוד, ורק בחלק השני של המופע הופיעו עליו (בצורה קסומה?) פיצות וסוכריות.









עוגת יום הולדת - בהתחלה חשבתי להכין עוגת קומות מזולפת. למען האמת, זה מאוד יפה, אבל מאוד מאוד מעייף. החלטתי לשלב בין דף סוכר מודפס לבין זילוף קל על עוגת שוקולד טעימה. הכנתי תמונה שדומה להזמנה למסיבה, הדפסתי אותה על A4 אכיל (35 ש"ח) ועיטרתי מסביב בכוכבי זילוף ורודים. היה טעים ומדליק, והילדה הייתה בשמיים.



מתנות לילדים - נהוג לחלק לבאי המסיבה איזשהו שי קטן ולא שימושי. במסיבת הקוסמים, החלטתי להביא מתנות שגם קשורות למופע וגם ישמחו את הילדים. אחרי ביקור בחנויות הצעצועים והמתנות ברחוב כפר גלעדי בדרום תל אביב, יצאתי משם עם 3 מתנות לכל ילד - מגבעת שחורה, שרביט וקסם אישי. בסוף המופע, הקוסם שלנו אף לימד את הילדים איך לבצע את הקסם.



בסך הכל אפשר לסכם את האירוע כהצלחה מסחררת הן בגזרת המופע והן בתחום העיצוב. וכמובן, כשמסתיימת מסיבה אחת, מתחילים לחשוב על המסיבה הבאה...

תגובות